Tekstgrootte
We onderscheiden vier niveaus van zorg, te weten:
Niveau 1: De algemene zorg. Hierbij staat de alledaagse hulpverlening in de groep centraal.
Niveau2: De groepsleerkracht geeft hierbij extra, kortdurende zorg aan een kind of groepje kinderen.
Niveau 3: Na een onderzoek of een observatie, uitgevoerd door de groepsleerkracht of intern begeleider, wordt speciale zorg gegeven aan een leerling in de vorm van een handelingsplan.
Niveau 4: Als er onvoldoende hulp kan worden geboden in niveau 3 wordt de hulp ingeroepen van het zorgteam dat bestaat uit de directie, de intern begeleider, de groepsleerkracht, een psycholoog en een pedagogisch didactisch medewerker. Hiervoor dienen de ouders schriftelijk toestemming te geven.
Het volgen van de resultaten van het dagelijks werk is het belangrijkste middel om te kunnen beoordelen of de ontwikkeling van een kind voorspoedig verloopt. Hiervoor maken wij gebruik van observaties en methodegebonden toetsen. Ook maken wij voor een aantal vormingsgebieden gebruik van landelijk geijkte toetsen. Bij ons op school betreft dit: technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling.
Bij duidelijke uitval (zowel naar boven als naar beneden) en als er sprake is van verlenging wordt door de leerkracht een handelingsplan opgesteld. We streven er naar elk kind die zorg te geven die het nodig heeft.